Monday 4 February 2013

Nederland Feestdagen


Nederland Feestdagen 2013


Rond Nederland In een paar uur.


Als Koninginnedag / mijn verjaardag was een indicatie dat mijn reis naar Nederland zou een ontploffing zijn. De dag na mijn verjaardag was zelfs nog beter. De 01 mei 2011 daagde als een warme zonnige zondag, en Piet en Monique namen mij en de meisjes Manouk en Jiska naar Madurodam en het strand en de promenade van Scheveningen. Monique wist dat ik wilde om veel te zien, terwijl ik in Nederland en grapte ik dat het zien van Madurodam, het stadje dat de grootste hits van Nederland heeft in het klein, zou de beste manier voor mij om heel Nederland te zien in zijn een paar uur. Cool.

We kregen een vroege start van Vianen die ochtend want we gingen naar een tram buiten Den Haag nemen naar Madurodam om parkeren te voorkomen in de drukke en kleine parkeerplaats in de voorkant van Madurodam. Na een korte tramrit door het mooie administratieve hoofdstad van Nederland, kwamen we aan bij Madurodam en moet de toelatingscommissie bureau voor een grote tourbus vol met toeristen uit India ontscheept. Na het krijgen van onze tickets, Piet, Monique, Manouk, Jiska (in rolstoel) en ik waren op weg naar het zien van de grootste hits van Nederland.

Madurodam werd in 1952 gebouwd na Rebecca en Joshua Maduro, de ouders van Verzet held en martelaar George (zie mijn dagboek Madurodam II), schonk het geld aan Madurodam te bouwen. Ze wilden een plek om in Nederland bezienswaardigheden in het klein en het geld om te gaan in de richting van een aantal kinderen oorzaken showcase. Al bijna 60 jaar hebben Nederlanders en andere toeristen uit de hele wereld genieten van het verkennen van deze unieke stadje dat wordt gerund door een raad van kinderen. In het begin toen Prinses Beatrix was burgemeester van Madurodam, maar nadat ze werd koningin in 1980, draaide ze zich de sleutels van Madurodam aan de raad van kinderen.

Er was een fotograaf bij de ingang te wachten op de toeristen om hun foto's te maken die we later zouden kunnen kopen. We hebben allemaal poseerde voor een schot en Piet maakte later een kopie voor mij op hun computer thuis naar huis te nemen. Na de groepsfoto, we waren op onze weg naar tour Madurodam. Om niet aan u mensen vervelen tot tranen beschrijven alles in Madurodam, zal ik u mijn favorieten.

Ik hield van de miniatuur replica's van Amsterdam en een aantal van de andere steden in Nederland. De Westerkerk was geweldig samen met de Anne Frankhuis in miniatuur die teruggebracht goede herinneringen aan mijn verblijf daar 10 jaar geleden. De miniatuur van een stad in Nederland bevrijd door de geallieerden op 5 mei 1945 was geweldig, omdat ik hou van het lezen veel over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en de landen bezet door nazi-Duitsland op dat moment. Een aantal van de tentoongestelde voorwerpen zijn interactief en u kunt voor foto's zou kunnen opleveren doordat de gebouwen om te zien of u langer dan ze zijn of wat ik vond is toen kon je een muntje vallen in een machine in de voorkant van een display en krijg een paar porseleinen nederlandse houten klompen in de Delftse patroon of aan de Mars Candy Factory display, een snoepje. Ik heb geluk gehad bij de Mars-display en twee stukken van snoep kregen voor de prijs van een. Lucky me! Na het zien van de boerderij displays in Madurodam, Manouk vertelde me dat ze werd achtervolgd door een koe toen ze een klein meisje was, en ik vertelde haar dat we hadden iets met elkaar gemeen, omdat ik had achtervolgd door varkens van mijn buurman een paar jaar geleden in wat werd een bron van grote lach voor mijn familie en vrienden op mijn kosten Nederland Feestdagen.

Madurodam displays dateren uit de zeer oude tot de moderne tijd, waaronder een miniatuur van Schiphol Airport en het nieuwe Utrecht treinstation. Het is een geweldige manier om de Nederlandse cultuur en geschiedenis te zien in een keer. Als u in de Nederlandse muziek, kunt u een concert te horen op de Concert Hall display door de Nederlandse band Golden Earring, die een favoriet van mij. Ik krijg nostalgische toen ik de auto radio aan en een van hits Golden Earring is net als 1974's Radar Love of 1983's Twilight Zone gaat branden. Het is jammer dat de meeste van de muziek Golden Earring's te horen is alleen in Nederland als gevolg van een aantal van hun controversiƫle thema's zijn te veel voor de preutse Amerikanen en ik zal moeten een van hun CD's on-line in de toekomst bestellen.

Het duurt een paar uur of meer om de miniaturen van Madurodam tour en u zult willen uw favorieten en terugkrabbelen opnieuw om displays je gemist de eerste keer te vangen. Het zal je leven van je tweede jeugd. Na een tour Madurodam zelf, Monique, Piet, Manouk, Jiska en ik ging naar de zaal om een ​​geweldig (en ondertiteld) documentaire te zien over de 1953 overstromingen die gedecimeerd delen van de kust van Nederland. Het deed me denken van de beelden van de orkaan van 1938 die veel van de kust van Rhode Island, Massachusetts en New York en hoe ze ook gebouwd belemmeringen voor een nieuwe ramp te voorkomen decimeren hun kleine natie vernietigd.

Nederland Feestdagen: Madurodam is zeven dagen per week en de toelating varieert voor volwassenen en kinderen. Het is gesloten op de belangrijke feestdagen en het is goed de moeite waard een tocht voor degenen die niet beschikken over veel tijd om het hele land van Nederland te toeren. Ik zou het niet erg hier terug te komen weer!

0 comments:

Post a Comment